Körsång, kärlek och konserter

Peda i USA

Pedavoces USA-turné: På besök i Vancouver

28 jul , 2013, 13.50 pedablogg

Kanadensarna är kända för att vara ett tämligen trevligt och tillmötesgående folk, vilket vi märkte genast vid Amerika-Kanada gränsen. Tullarbetarna var snälla och gav oss många leenden, till skillnad från de ack så seriösa arbetarna vid flygplatsen i Seattle. Nåväl, vi kom smärtfritt över gränsen och fick börja vår tre dagars vistelse i Kanada!

I Vancouver, där vi bodde under de här tre dagarna, kom vi att vara en stor attraktion i stadsbilden! Förbipasserande invånare sa nämligen att de aldrig under sin tid i staden sett en kö utanför hostellet vi bodde i. Ja, 45 personer utgör nog en lång kö så kanske inte så konstigt att folk stannade upp och ville  veta vad vi riktigt var för ena!

I Vancouver fick vi vara med om äventyr av olika slag, vissa mer planerade än andra, som det ska vara på resa! Ett planerat äventyr var ett besök till Capilano Suspension Bridge Park, som gav oss minnen för livet! Hängbron i parken är 137 meter lång och byggd 70 meter ovanom Capilano River, så under sig ser man trädtoppar och vatten och på båda sidorna om sig har man berg och ännu mera träd. Man kunde även gå på mindre hängbroar uppe bland trädtopparna och allting var mycket, mycket vackert. Kanadas natur är verkligen något värt att uppleva och beundra!

Vår egen Mats hade ordnat en film-tour till kända scener i filmer och tv-serier som vissa åkte på, medan andra njöt av staden på egen hand. Sista kvällen åt vi alla middag tillsammans och nästa dag åkte vi vidare igen.

Som stad ger Vancouver ett vänligt och varmhjärtat intryck och verkar ha mycket att erbjuda. Jag ser fram emot att få åka till Kanada någon gång igen!